HTML

Schroth terápia

Bad Sobernheim, Katharina Schroth klinika. Intenzív scoliosis terápia in real time.

Friss topikok

  • srotte: @AAnikó: írtam e-mailt, várom a leveledet! @Roleeee: felvettelek msn-re, kérdezz nyugodtan! (2010.10.17. 19:03) Huszonhetedik nap
  • Roleeee: Bocsi, elírtam. pocok52@hotmail.com az MSN címem! :) (2010.07.15. 00:09) Nulladik nap

Hétfő

Ma reggel egyéni gyakorlással kezdtem a menetrendem szerint. Szerencsém volt, Jochen volt fent a 3. emeleti gyakorlóteremben, ő mindig ötletel és segít. Azt mondja, a napot azzal kellene kezdenem, hogy fekszem egy darabig, kb. 10 percig háton alátámasztva, aztán fekszem egy darabig oldalfekvésben alátámasztva, majd megcsinálom a bordaemeléses gyakorlatsort, ezután a félig a széken ülős deréknyújtóst. Ezekkel beindítom, mobilizálom a merev ágyéki részt, és csak ezután kezdek hozzá az igazi gyakorlatokhoz.  Az a szépsége ennek, hogy pont szombaton kérdeztem megy egy másik gyógytornászt, hogy van-e sorrendje az elvégzendőknek, tud-e ajánlani valamit. Azt válaszolta, hogy kezdjem a legnehezebbel, hogy hamar túl legyek rajta. Számomra az előző változat szimpatikusabb.

Szabad gyakorlás után megvolt ma az első egyéni tornám is, Manuela vezényletével. Ő a kedves szőke régi dolgozó. Oldalfekvés, hasonfekvés, a szokásos gyakorlatok, csak a belégzésnél segített inkább, hogy hova vegyem. És csináltunk egy bordaemelőset is hanyattfekvő helyzetben, ami állítólag könnyebb, mint a labdán ülve. Hát, nem tudom, nem igazán merném ezt így kijelenteni. Emeld meg csak a bordákat, a hasat nem, és azért még emeld meg hozzá az ágyéki görbületet is.

Ezután következett a félidős orvosi vizsgálat, doktornő megkérdezte, hogy vagyok, érzek-e valami változást. A zsibbadásérzés a bal lábamban mintha már nem jönne elő, vagy legalábbis nagyon ritkán, más változást én bizony nem tapasztalok. A scoliométeres mérése viszont javulást mutat, a háti részen 4 fokot, a deréknál 2-őt vagy 3-at. Meglepődtem, mert persze, tornázok becsületesen, de nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan van kimutatható eredménye. Gondolkodtam is, hogy nincs-e valami csalás a méréseknél, mert akivel beszéltem, mindenki javult. Elég, ha csak az első mérésnél két fokkal többet ír. Vagy ne legyek ennyire szkeptikus? Csak nem tesznek ilyet.

Megkaptam az első domborzati képet, kíváncsi vagyok, a végső mérésnél lesz-e majd különbség. A röntgenemet lemásolták papírra kinagyítva, és nem tudom rávenni, hogy csináljunk itt is egy újat. Azt mondja, neki ez nagyon megfelel, ha legközelebb jövök, fog tudni hozzá viszonyítani.

Csoporttorna kétharmadáról lemaradtam az orvosi vizsgálat miatt, de a végére még bementem. Otthonra való gyakorlatokat válogattak ki a többiek maguknak, a gyógytornász pedig javasolta, vagy nem, ill. megmutatta, hogy hogyan lehet otthoni kellékekkel helyettesíteni az ittenieket. A sámlit, a bordásfalat, az alápárnázásokat. Nekem két oldalfekvőt javasolt, az izomcilindert, és a bordaemelőt oldalfekvésben. A vállellenhúzásos gyakorlatot nem ajánlja, mert ennél a jobb oldalon a derekam „összeugrik”, magyarul nehéz nyújtva tartani. Helyette inkább egy hanyattfekvőt, alátámasztva, és a felemelt jobb térdhez érinteni a bal kezet kifújás közben, és így ráfeszíteni. Ez szimpatikus gyakorlat, nem kell hozzá a rizszsákokon kívül semmi, és hatásos. De gondolom, az itt tartózkodás végére letisztul, hogy ténylegesen melyik lesz az a 4 gyakorlat, amit otthonra ajánlanak.

Fango: jó meleg. Nem tudom, mi ez, egy nagy fekete vastag felmelegített valamire ráfekszem, betakarnak, és ott vagyok. Tök jó.

Masszázs: új masszőrt kaptam, gyakorlaton van itt a fiatal lány, ügyesen masszíroz. Nem annyira erősen, mint az eddigi, de az nem is baj.

Ma Rosenmontag van, mindenhol karneváli felvonulások zajlanak, ezért nem lesz délutáni csoport, csak szabad gyakorlás van.

Ma fájó tapasztalatra tettem szert. Haladó vagyok. A kis zöld könyvünkben a feladatok mennyisége két kategóriára van megadva, a kezdőkére és a haladókéra. Egész eddig a kezdőkét néztem, pont elég volt az is, de ma a biztonság kedvéért megkérdeztem az egyik gyógytornászt, hogy mikortól haladó az ember. Válasz: ha nem kezdő csoportban vagyok, akkor az bizony haladó. Csak hogy érzékeltessem a különbséget, pl. az izomcilinderből a kezdő 4szer 5-öt végez, a haladó 5ször 10-et. Árnyalatnyi :-)


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://schrothstory.blog.hu/api/trackback/id/tr961761136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása