HTML

Schroth terápia

Bad Sobernheim, Katharina Schroth klinika. Intenzív scoliosis terápia in real time.

Friss topikok

  • srotte: @AAnikó: írtam e-mailt, várom a leveledet! @Roleeee: felvettelek msn-re, kérdezz nyugodtan! (2010.10.17. 19:03) Huszonhetedik nap
  • Roleeee: Bocsi, elírtam. pocok52@hotmail.com az MSN címem! :) (2010.07.15. 00:09) Nulladik nap

Szerda

 

Ismét eltelt egy hét, holnaptól új beosztás szerint leszünk. Néhányan hazamentek, és jönnek az újak. Ma délután jön az új heti program nekem is. Az egyéni tornám megmarad végig, ezt ma mondta a gyógytornász, hogy ő kérte. Ez nagyon jó hír.

 

Egyéni tornán először a bordaemelést oldalfekvésben csináltuk, majd egy kis jobb deréknyújtást félig a széken ülve. Ezután viszont jött egy jópofa erősítő gyakorlat, ez is olyan izomcilinder-féle. Oldalt kell feküdni, az alsó láb a bordásfalnak támasztva, a felső pedig a bordásfal első fokán. Jobb könyökre támaszkodva az egész testet megemelni, és tartani. Iszonyú nehéz, de fél percig azért ment. Izmosítja a jobb oldali bágyatag izmokat, és teljesen tehermentesíti az ágyéki dudort.

 

A délelőtti csoport nagyon jó volt, én vittem el a főnyereményt. Páratlanul voltunk a csoportban, és a légzés volt műsoron, párban gyakorolva. Engem választott a terapeuta, hogy majd rajtam jól megmutatja, mit kell csinálni. Ebből az lett, hogy ő kétszer végigcsinálta rajtam a masszírozást és a légzőgyakorlatokat. Szóval, az egyik hasra fekszik, a másik pedig a hasonfekvő combjai fölé rak egy sámlit, és ráül. Először a beesettebb derékrészt masszírozta, ezt hívják itt gyenge helynek, nálam a jobb oldalt. Masszíroz, masszíroz, aztán először oldalra kell vennem a levegőt néhányszor, aztán pedig hátra. A légzésterápián is többször elismételtetik, hogy a gyenge helyen a helyes légzésirány oldalra, hátra, felfelé, itt is ezt gyakoroltuk.

 

Aztán következett a gyenge oldal, esetemben a bal oldali hátrész. Masszíroz, majd oldalra, hátra és felfelé a levegővételek. Ezután egyszerre, a gyenge helyet és a gyenge oldalt is átlélegezni. A felül lévő a kezével ellenőrzik, hogy tényleg oda és úgy megy-e a levegő, ahogy kell. A légzés iránya itt is oldalra, hátra, felfelé.

 

Délutáni csoportról elkéstem, mert mivel szerda van, a délutáni program 15 perccel előbb kezdődik, nincs bemelegítés sem, és ezért 5 óra helyett már fél 5kor végzünk. Rutinból mentem a csoportba, nem papír szerint. Kettő 10es sorozatról maradtam le a két bot közötti álló gyakorlatból, de három sorozat azért még így is jutott. Ez a sima, korrekciós tartást erősítő gyakorlat. Utána labdán hason fekve, bordásfalba kapaszkodva négy 10es sorozat, kifúj, feszít, térdet a labdába nyom.

 

Aztán jött egy vicces gyakorlat. Térdelj fel a labdára úgy, hogy közben kapaszkodsz a bordásfalon. Végzed a gyakorlatot, kifúj, feszít, korrigált tartást megtart, a társad meg közben lökdös labdástól. Ezután már csak egy kis lazítás, egymás hátán gurigáztunk egy szúrós műanyag labdával.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://schrothstory.blog.hu/api/trackback/id/tr261767211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása