HTML

Schroth terápia

Bad Sobernheim, Katharina Schroth klinika. Intenzív scoliosis terápia in real time.

Friss topikok

  • srotte: @AAnikó: írtam e-mailt, várom a leveledet! @Roleeee: felvettelek msn-re, kérdezz nyugodtan! (2010.10.17. 19:03) Huszonhetedik nap
  • Roleeee: Bocsi, elírtam. pocok52@hotmail.com az MSN címem! :) (2010.07.15. 00:09) Nulladik nap

Szerda

 

A hét utolsó napja. Holnaptól ismét új program, új csoportvezető. Kérdeztem többeket, hogy miért pont csütörtökön indul a hét, de senki nem tudja. A régi dolgozók mióta az eszüket tudják, mindig így volt. Talán még Katharina néni hagyománya.

 

Délelőtt csoportban a bordaemelős gyakorlatot végeztük bordásfal nélkül, széken ülve. Annak fontos, akinek nincs otthon bordásfala. Lovaglóülésben ülsz a széken, két bottal a kezedben, és aztán a szokásos. A jobb lábat megemeled és nekifeszíted kifújáskor a szék támlájának. Itt vasszékek vannak, kárpitozottal biztos nem ennyire kényelmetlen. Aztán két bot között álló helyzetben gyakoroltunk, majd a végén egy fél órát pattogtunk labdával. Mindenféle lazító, erősítő, egyensúlyfejlesztő kis lazaság.

 

Ezután jött az egyéni tornám, ahol az idő nagy részét elbeszélgettük. Szóval, én a röntgen alapján azt gondoltam, hogy a gerincem sokkal jobban kint van oldalt, de nem. Most már nagyjából tisztában vagyok vele, hogy mi a pálya odabent. És hogy ez a kemény vastag micsoda a bal oldali derékrésznél nem a gerinc maga, hanem izom.

 

Manuela meg beletette a bogarat a fülembe, hogy milyen jó lenne, ha még két hétig maradnék. El is játszottam a gondolattal, de nem hiszem, hogy most meghosszabbítom. Abban viszont biztos vagyok, hogy első alkalommal kevés a 3 hét. A négy hét, amire én jöttem, sokkal jobb. A németek betegbiztosítása csak 3 hetet fizet, sokan szeretnének hosszabbítani, de csak kevesen kapják meg rá az áldást. A velem egyidőben érkezettek közül szinte mindenki hazament ma, talán 1-2 ha maradt. Előfordul, hogy helyhiány miatt nem tudnak maradni, de az esetek nagy részében a betegbiztosító nem fizet.

 

A gyerekek első alkalommal 6 hétre jönnek, majd 5, és utána 4 hétre. Hogy náluk mennyi idő után javallt a visszajövetel, nem tudom, de felnőtteknél 4 vagy 5 évente állja a biztosító a költségeket újra.

 

Az asztaltársaim közül 4en utaztak ma haza, kivétel nélkül mindenki nőtt 1 cm-t, és a scoliométeres eredményeik fokokkal jobbak lettek. Van, akinek csak 1-2vel, de olyan is volt, akinek 5 fokkal csökkent. A légzéskapacitásuk is sokat javult, az egyik 68%-al jött, és 108%-al távozott. Kíváncsi vagyok, hogy az én kezdeti 107%-ból mi lesz a végére.

 

Csak közbevetve megjegyzem, hogy a német nyelv ismerete nélkül is lehet jönni nyugodtan, a terapeuták többsége jól beszél angolul. De ha nem jól, akkor is megértetik a pácienssel, hogy mit csináljon. Persze szórakoztatóbb a dolog, ha valaki tud németül, de nem szükséges feltétel.

 

Délutáni csoporton kipróbáltuk a trambulint. Állítólag jót tesz a porckorongoknak. Jópofa, de iszonyúan fárasztó, zsírégetésnek tökéletes. Ezután pedig lazító gyakorlatsorunk volt, párban. Egymást masszíroztuk, simogattuk végig, lazítottuk a lábakat, karokat, vállakat, ilyesmi.

 

És volt egy apró örömöm ma: tudok úgy ülni a labdán, úgy korrigálni a tartásomat, hogy eltűnjön a jobb oldali bordák alatti nagy redő. Ma tűnt fel először, azt hiszem, eddig ez nem ment nekem. Tök szépen ki tudom simítani a jobb oldalt.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://schrothstory.blog.hu/api/trackback/id/tr561787536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása