HTML

Schroth terápia

Bad Sobernheim, Katharina Schroth klinika. Intenzív scoliosis terápia in real time.

Friss topikok

  • srotte: @AAnikó: írtam e-mailt, várom a leveledet! @Roleeee: felvettelek msn-re, kérdezz nyugodtan! (2010.10.17. 19:03) Huszonhetedik nap
  • Roleeee: Bocsi, elírtam. pocok52@hotmail.com az MSN címem! :) (2010.07.15. 00:09) Nulladik nap

23.
február

6. nap

srotte  |  Szólj hozzá!

6. nap
Szerdán van az utolsó nap a heti terapeutánkkal, jönnek az új paciencek, váltás van, csütörtöktől új terapeutát kap a csoportunk, és persze új tagokat is.

Mivel a hazautazók már nem jönnek, az újak meg még nincsenek itt, a délelőttünk kellemes családi körben telik. Utolsó óra Anjával, délután már nem ő lesz velünk, mert csak 4 órában dolgozik. Mentünk egy kicsit Schroth-lépésben, most már tudom, hogy a karok akkor vannak jó pozícióban, ha lábujjhegyre állva állítom be őket, és így jól lehet nyújtani a gerincet akkor, amikor kilégzésnél mindkét talp a földön van. Ezután két bot közötti gyakorlatok voltak, ízlés szerint sámlin vagy széken, nekem pedig labdán. Tegnap Anja megállapította, hogy labdán szépen el tudom tüntetni azt a jobb oldali redőt, sámlin pedig esély sincs rá. Ezért van nekem labdám, de a többiek is kaptak aztán, kipróbálhatták ők is.

Délután egy kolléganője jött, de ekkorra már csak négyen voltunk a csoportban, mert ilyenkor már a félprogramosok sem jönnek. Az elején az orvos javasolja, vagy esetleg lehet kérni, hogy ne teljes programon vegyél részt, hanem csak a felén, és akkor több variáció jöhet szóba. Vagy két csoportos tornán ott vagy, és nem kell már gyakorolnod, vagy egy csoportoson, és a szabad gyakorláson. A mieink általában csak egy csoportosra jönnek be, így délután mindig kevesebben vagyunk.

Ekkor megint megnéztük, hogy a vállellenhúzós gyakorlatot hogy tudjuk otthon, különösebb eszközök nélkül végezni, aztán volt egy kis izomcilinder oldalfekvésben, és még néhány sorozat a bordaemelősből, szintén oldalfekvésben. A végén lazítottunk, és ennyi.

A szabad gyakorláskor megpróbáltam oldalfekvő helyzetben a psoas-gyakorlatot, és a terapeutával együtt úgy döntöttünk, hogy nem erőltetem ezt tovább ülőhelyzetben, mert fekve sokkal hatásosabb. Sajnos kikötni nem szabad magam, de így is jól néz ki a hátam gyakorlat közben.

Ezt két fekvő tükör között végzi az ember, úgyhogy minden irányból látom magam. Ez azért érdekes, mert egyrészt nem csak érzem, hanem látom is, hogy mit csinálok. Másrészt pedig, a nyári fájdalmaim miatt nem mertem eddig a rizszsákot betenni a derekam alá, hanem egy vastag szivacsrollnit használtam. Sokkal kényelmesebb, és hasonló módon alátámaszt. Viszont nem láttam tőle, hogy mi a helyzet a hátsó fronton. Meg ez a rollni elég széles is, ezért akárhogy gyömöszöltem, belógott a bordák alá is, amitől viszont nem tudom a levegőt oda venni a bal oldalon, ahova kellene. Na, kipróbáltam a rizszsákot, mindjárt kettőt is, félbehajtva. Nem okozott fájdalmat, úgyhogy így csináltam végig a gyakorlatot, 5-ször 6-os sorozatot. És ha már így sikerült befeküdnöm a két tükör közé (ez a kettő van az egész klinikán) akkor már megcsináltam az izomcilindert is. A poén az volt, hogy nem fájt utána a derekam, pedig minden gyakorlat után kicsi gondot jelent a feltápászkodás és az elindulás. Szóval fogalmam sincs, mi történt, de jó volt.


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://schrothstory.blog.hu/api/trackback/id/tr272692034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása