HTML

Schroth terápia

Bad Sobernheim, Katharina Schroth klinika. Intenzív scoliosis terápia in real time.

Friss topikok

  • srotte: @AAnikó: írtam e-mailt, várom a leveledet! @Roleeee: felvettelek msn-re, kérdezz nyugodtan! (2010.10.17. 19:03) Huszonhetedik nap
  • Roleeee: Bocsi, elírtam. pocok52@hotmail.com az MSN címem! :) (2010.07.15. 00:09) Nulladik nap

25.
február

8. nap

srotte  |  Szólj hozzá!


Péntek
Na most leírom a stabilizációs gyakorlatokat, mára nagyjából már meg tudtam jegyezni, ugyanis mindennap szinte ugyanazokat a gyakorlatokat végezzük.
Kezdjük egy alapfeszítéssel, a lábak felhúzva, lábfejek visszafeszítve, sarkakat a szőnyegbe nyom. Hasat, feneket megfeszít. Karok a mellkas előtt, ujjak egymással szembenéznek, kezek mintha egy gömböt tartanának, tehát tenyerek a plafon felé. Könyökkel kifelé egy láthatatlan ellenállás felé nyom. Térdekkel ugyanez. Hát alátámasztva, ahogy rendes hanyattfekvésben kell, feszítést a légvételek során végig megtart. A következő fokozat, amikor a jobb lábat is elemel a padlótól. A még következőbb, hogy jobb lábat derékszögben behajlít, jobb kéz a jobb térdre úgy, hogy az ujjak befele néznek. Kifújáskor jobb térd és jobb kar ellenfeszít egymásnak. Bal kar és láb változatlan.

Négykézláb helyzetben vagy alkartámaszban folytatjuk, jobb könyök vagy kéz alá egy rizszsák jön. Hasat egy kicsit beejtjük, fej a gerinc egyenes folytatása. Lábfejek visszahúzva, kifújáskor a térddel elemelkedik, és csak belégzéskor teszi vissza. Ezt lehet fokozni úgy, hogy több légvételelen keresztül a levegőben marad.

Térdelőállás következik, szemben a tükörrel. Tudatos tartás – bewusste Alltagshaltung, ez a jelszó mindenkor – tehát hogy ne engedd bele magad a scoliosis kívánta vagy diktálta tartásba, hanem korrigáld, rakd össze a testedet, és figyelj, hogy úgy is maradjon. Szóval tudatos tartásban, térdelőállásban, has, fenék megfeszítve, hátradőlsz a határig, amíg bírod. Először csak egy-egy légvétel erejéig, aztán pedig amíg tudsz, maradj ebben a helyzetben.

A csoportos tornáknál az eddigiek voltak, semmi izgalmas. Délelőtt lopott szék, meg hasizomgyakorlatok, délután labda bottal, tehát az ötvenes labdás és a két bot közötti kombinációja. Egy kis légzésirányítás, hasba vagy mellkasba, és Schroth-járás.

Tegnap délután, amikor az ülő kérdőjelet akartam végezni, felmerült a kérdés a terapeutában, hogy ezt egyáltalán szabad-e nekem. Segített volna, de nagyon nehezen megy nekem ez a gyakorlat, aztán valahogy elkezdtünk beszélgetni, hogy kicsit össze vagyok zavarodva, hogy mobilizálni kell-e most nekem, vagy csak stabilizálni. Nem egészen értem. Szóba került ez az új problémám, hogy az L3-4 es csigolyáknál ez a laterál izé keletkezett ide nekem. Mesélem neki, hogy nem is csak ott van, hanem valahol feljebb is, csak az még nincs beírva a zöld könyvembe. Azt tanácsolta, hogy akkor írassam be az orvossal, mert fontos lenne tudni, hogy pontosan hol van, attól függ, hogy mit tornázhatok.

Délre kaptam időpontot, és valóban, a középszakaszt sem mobilizálhatom. A Th12-L1 csigolyáknál van a másik izém. Nem tudom pontosan, mi ez magyarul, németül Drehgleiten. Mégpedig laterális. Az orvosi utasítás, hogy ezentúl szigorúan csak stabilizálni lehet. Nem vagyok kevésbé összezavarva, de mindegy, majd otthon helyére kerülnek ezek a kérdések is. Egyrészt őrizzem meg a mozgékonyságomat, másrészt meg ne csináljak mobilizációt? Nem áll ez nekem össze, de most két gyakorlattal kevesebb van a programomban.




 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://schrothstory.blog.hu/api/trackback/id/tr642692060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása