HTML

Schroth terápia

Bad Sobernheim, Katharina Schroth klinika. Intenzív scoliosis terápia in real time.

Friss topikok

  • srotte: @AAnikó: írtam e-mailt, várom a leveledet! @Roleeee: felvettelek msn-re, kérdezz nyugodtan! (2010.10.17. 19:03) Huszonhetedik nap
  • Roleeee: Bocsi, elírtam. pocok52@hotmail.com az MSN címem! :) (2010.07.15. 00:09) Nulladik nap

28.
február

11. nap

srotte  |  Szólj hozzá!

Hétfő

Kezdtem a stabilizációs csoportban reggel 8-kor, semmi újdonság. Ezt követte egy légzésterápia, itt is a szokásos. Szeret beszélgetni a terapeuta nagyon.

Mára volt időpontom a félidős orvosi vizsgálatra. Mivel pénteken már voltam a doktornőnél, gondoltam, ma csak köszönünk egymásnak, de nem így történt. Valahol elfelejtődött egy masszázsom, azt kiírta újra, és kaptam egy időpontot az egyik vezető gyógytornászhoz, mert nem látom, nem értem, hogy egy-egy gyakorlat nyújtás vagy mobilizálás. Szóval, az ilyen kérdésekkel eltanácsolt az illetékes szakemberhez. A terapeuták mindig azt mondják, hogy bármilyen sportot végezhetünk, ha jól érezzük magunkat tőle. A squash-t megkérdeztem valamelyik nap Anjatól, azt mondta, persze, miért ne, ha jól esik. Semmi bajom nem lett tőle. A doktornőtől is megkérdeztem azért, és láttam, hogy kezd égnek állni a haja, ő nem ajánlana nekem ilyen sportot. Azt mondta, menjek inkább táncolni.

Ami viszont nagyon érdekes, az az volt, hogy kielemezte nekem a domborzati felvételt. Mégpedig a most érkezésit hasonlította össze a tavalyi elutazásival. Jobban nézett ki a hátam most, mint egy évvel ezelőtt. Ezt pedig nem tudom, minek köszönhetem, mivel csak kb. fél évvel ezelőttig tartott ki a nagy lendület, hogy otthon rendszeresen végezzem a gyakorlataimat. Másra nem tudok gondolni, csak az úszásra, és a heti rendszerességű gyógytornára. De lehetséges ez? Most már aztán nagyon kíváncsi lettem, hogy mit fog mutatni egy hét múlva a zárófelvétel. Csak logikázok, de az lehet szerintem, hogy az úszástól megerősödtek a mindenféle izmaim, és ettől jobb a tartásom, jobban össze tudom szedni magam. És így még az a kevés Schroth is jobban hat.

Délutáni csoportban vállellenhúzás volt hason, botokkal, aztán hanyatt bot nélkül. A végén pedig a nagy kört csináltuk a bordásfalon. Ez az a gyakorlat, amikor felállsz az első bordára, a fejed fölöttit pedig megfogod. Levegő be, kifújásnál leengeded magad, nyújtózás lefelé. Levegő ismét be, kifújásnál békaként tapadsz a bordásfalhoz. Megint nyújtózás, majd a következő kifújásnál felhúzodkodsz kiindulóhelyzetbe. Tehát 3 ütem egy gyakorlat. Ezt súlyosbítottuk aztán úgy, hogy mindkét lenti pozícióban rálélegeztünk, tehát 5 ütemen keresztül tartott a lógás. És olyan verzió is volt, hogy az egész kört egy nagy kifújás alatt kellett megcsinálni. Na ezekhez a gyakorlatokhoz kérik, hogy hozzunk magunkkal bicikliskesztyűt. Így is megviseli a kezet, de legalább nem csúszik.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://schrothstory.blog.hu/api/trackback/id/tr612702151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása