HTML

Schroth terápia

Bad Sobernheim, Katharina Schroth klinika. Intenzív scoliosis terápia in real time.

Friss topikok

  • srotte: @AAnikó: írtam e-mailt, várom a leveledet! @Roleeee: felvettelek msn-re, kérdezz nyugodtan! (2010.10.17. 19:03) Huszonhetedik nap
  • Roleeee: Bocsi, elírtam. pocok52@hotmail.com az MSN címem! :) (2010.07.15. 00:09) Nulladik nap

Kedd

Reggel 8-kor kezdtünk a csoporttal. A Gangschule, magyarul járásiskola? gyakorlatot tanultuk, ez mindenkinek van. Tükörrel szemben haladsz, igyekszel egyenes tartást kialakítani, úgy, hogy a köldök, a szegycsont és az orr egyvonalban legyenek. Kicsi lépésekkel, egyet-egyet lépünk előre, majd a következő lépésnél 2szer meglengetjük az épp soron következő lábat, mintha nem tudnánk eldönteni, hogy előre vagy hátra lépjünk-e. A mindennapi tartást és járást segít megtanulni, rögzíteni.

 

A házban elképzelhetetlen mennyiségű tükör van. Mindenhol. A lépcsőfordulókban, a folyosókon, a plafonról már nem is szólva. Nem kérdés a szerepük.

 

Fizioterápia: ez itt nem egészen azt jelenti, amit gondoltam. Szerintem ez ma masszázs volt, jólesett. Fizioterapeuta azt mondta, ha túl erős, akkor legközelebb jelezzem. Kérdeztem, honnan veszem észre, hogy erős volt, azt mondta, hogy pl. ha nem tudok menni, az azt jelenti.

 

Pszichológia csoportterápia: 12-en vagyunk a csoportunkban. Klasszikus pszi kezelés, körben ülünk, és mindenki bemutatkozik, elmondja hogy mióta van scoliosisa, hogy került ide, hogy érzi magát. Jó volt, én kezdtem. Utána 3 kiscsoportra váltunk egy kérdőívvel, aztán a rajta szereplő dolgokat utána újra közösen átbeszéltük. Nagyjából azonosak a viszonyulásunk, a többség szégyelli és titkolni próbálja. Nehéz erről beszélni, úgy látom, a többiek sem szoktak hozzá. Néhányunknak könnybe lábadt a szeme.

 

Csoport: a fennmaradó gyakorlatokat vettük még át, de ezek már csak egy-egy embert érintenek a csoportból. Ami nekem még vissza volt, az a derékszakasz tetejének a mobilizálása labdán ülve. Az alsó bordákat kell előretolni amennyire csak tudom, a mozgás terjedelmének a legvégéig. Azt hittem, nekem ott van a vége, ahol a kezdete, de aztán a gyógytornász segített és egy kicsit azért mozog. De fáj, nem ez lesz a kedvencem.

 

Van egy labdás gyakorlat, amit kivettek a kezelésemből, ez a lapos hát ellen lett volna, csak mivel a hátam rövid, nem lehet elválasztani az ágyéki résztől, annak pedig ártott volna. A legkisebb labdával sem működött. Erre aztán jött a gyógytornász, hogy intézett nekem egyéni kezelést a derékrészre. Még nem tudom, mit, esténként jön levélben az aktuális új program.

 

Csütörtöktől az F csoportban leszek. Ez úgy működik náluk, hogy minden szerdán vannak hazautazók és új érkezők is. Az újak a kezdő csoportban vannak az első héten, mint ahogy én is. Az első hét után új csoportba sorolnak, a régiek helyére. Tehát minden csoportban van 2., 3., vagy akár 4. hetes paciens is. És ezekkel a csoportokkal minden héten más gyógytornász foglalkozik. Kíváncsi vagyok nagyon, mindenki azt mondja, hogy totál leterhelés lesz a 2. héttől, azaz holnaputántól.

 

Légzésterápia: ez is volt ma megint, ugyanaz mint az előző. Masszázs, és légzőgyakorlatok.

 

És akkor még ezek után az egyéni gyakorlás, és talán még este lemegyek úszkálni a medencébe.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://schrothstory.blog.hu/api/trackback/id/tr911743508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása